Åk 8 – 19/20 – Årstaskolan
  • Hem
  • Senaste Nytt
  • Ämnen
    • Bild
    • Engelska
    • Franska
    • HKK
    • Idrott
    • Matematik
    • Musik
    • NO
    • SO
    • Spanska
    • Svenska
    • Textilslöjd
    • Trä- och metallslöjd
    • Tyska
  • SYV
  • Prov och Inlämning
  • Kontakta oss
Åk 8 – 19/20 – Årstaskolan
Åk 8 – 19/20 – Årstaskolan
  • Hem
  • Senaste Nytt
  • Ämnen
    • Bild
    • Engelska
    • Franska
    • HKK
    • Idrott
    • Matematik
    • Musik
    • NO
    • SO
    • Spanska
    • Svenska
    • Textilslöjd
    • Trä- och metallslöjd
    • Tyska
  • SYV
  • Prov och Inlämning
  • Kontakta oss
  • Idrott

Skaderisker

  • 25 oktober, 2019
  • Inga kommentarer
  • 2 visningar
  • David Cederhöjd

Hej.

Inlämning av uppgiften skaderisker är första idrottslektionen efter höstlovet.

Checklista:

  • Har jag skrivit en inledning?
  • Har jag svarat på alla frågor?
  • Har jag läst bedömningen?

Uppgiften: Skaderisker – åk 8.docx

Kunskapskrav och bedömning

 

E C A
Eleven kan på ett i huvudsak fungerande sätt förebygga skador genom att förutse och ge enkla beskrivningar av risker som är förknippade med olika fysiska aktiviteter. Eleven kan på ett i relativt väl fungerande sätt förebygga skador genom att förutse och ge utvecklande beskrivningar av risker som är förknippade med olika fysiska aktiviteter. Eleven kan på ett i väl fungerande sätt förebygga skador genom att förutse och ge välutvecklande beskrivningar av risker som är förknippade med olika fysiska aktiviteter
Texten innehåller förklaringar i ett led hur man kan undvika skador och hur de uppstår. Som läsare får man lära sig kortfattat om den skada en råkat utför. Texten innehåller förklaringar i ett par led om olika tips hur man kan undvika skador och hur de uppstår. Som läsare får man förståelse baserade på viss resonemang och argumantation hur man kan undvika att drabbas av dessa, vad som är viktigt att tänka på och varför. Texten innehåller förklaringar i flera led på  olika tips hur man kan undvika skador och hur de uppstår. Som läsare får man förståelse baserad på resonemang och argumantation hur man kan undvika att drabbas av dessa. Tipsen utgår från hur kroppen påverkas och vad som händer med kroppen vid skador.

Lämna ett svar Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Google Translate
sv Swedish
af Afrikaanssq Albanianam Amharicar Arabichy Armenianaz Azerbaijanieu Basquebe Belarusianbn Bengalibs Bosnianbg Bulgarianca Catalanceb Cebuanony Chichewazh-CN Chinese (Simplified)zh-TW Chinese (Traditional)co Corsicanhr Croatiancs Czechda Danishnl Dutchen Englisheo Esperantoet Estoniantl Filipinofi Finnishfr Frenchfy Frisiangl Galicianka Georgiande Germanel Greekgu Gujaratiht Haitian Creoleha Hausahaw Hawaiianiw Hebrewhi Hindihmn Hmonghu Hungarianis Icelandicig Igboid Indonesianga Irishit Italianja Japanesejw Javanesekn Kannadakk Kazakhkm Khmerko Koreanku Kurdish (Kurmanji)ky Kyrgyzlo Laola Latinlv Latvianlt Lithuanianlb Luxembourgishmk Macedonianmg Malagasyms Malayml Malayalammt Maltesemi Maorimr Marathimn Mongolianmy Myanmar (Burmese)ne Nepalino Norwegianps Pashtofa Persianpl Polishpt Portuguesepa Punjabiro Romanianru Russiansm Samoangd Scottish Gaelicsr Serbianst Sesothosn Shonasd Sindhisi Sinhalask Slovaksl Slovenianso Somalies Spanishsu Sudanesesw Swahilisv Swedishtg Tajikta Tamilte Teluguth Thaitr Turkishuk Ukrainianur Urduuz Uzbekvi Vietnamesecy Welshxh Xhosayi Yiddishyo Yorubazu Zulu
Årskurs 8

>> Kontaktuppgifter

Senaste inläggen
  • 1
    Till vårdnadshavare – Del 3 – Frågor som uppkommit
    • 13.12.19
    • 1
    • Skolledningen Årstaskolan
  • 2
    Vecka 50
    • 08.12.19
    • 0
    • 2
    • Simon Björkström
  • 3
    Till vårdnadshavare – Del 2 – Frågor som uppkommit
    • 05.12.19
    • 2
    • Skolledningen Årstaskolan
  • 4
    Till alla vårdnadshavare på Årstaskolan
    • 04.12.19
    • 3
    • Skolledningen Årstaskolan
  • 5
    Rektorsbrev – November 2019
    • 29.11.19
    • 4
    • Skolledningen Årstaskolan
Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör som 39 andra, prenumerera du med.

Inloggning personal
  • Registrera
  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
Årstaskolan | Stockholms stad

Det här är en klassblogg från Årstaskolan

Vid tekniska frågor kring webben, kontakta Micke Kring på
micke.kring@stockholm.se

Skriv in dina sökord och tryck enter.

På den här webbplatsen använder vi cookies för att den ska fungera på ett bra sätt för dig. Om du klickar på "Jag accepterar" godkänner du att vi använder cookies. Vill du veta mer om hur vi använder cookies och hur du kan blockera dessa, klicka då på LÄS MER