Planering spanska v.34-43

Español clase 7

Grupp a, b y c

 

Vi arbetar med ett läromedel som heter ¡Vamos! 2. Det finns en textbok och en övningsbok. När eleverna arbetar med övningarna skriver de i en skrivbok eller på iPad, som de även använder till att anteckna vid genomgångar på lektionerna. Det är inte meningen att vi arbetar med allt i böckerna, men de ger ändå en bra grund till undervisningen. Varje fredag får eleverna en läxa som förhörs fredagen efter. Mestadels består den av att repetera och lära sig ord och fraser som vi arbetat med på lektionerna. Läxorna finns samlade på www.glosboken.se. Vi kommer att hjälpa eleverna att skapa konton under terminen, men till att börja med kommer de att få papper med läxan eller anteckna den själv i sin skrivbok eller iPad.

 

Vänligen,

Boris Mardones Guerrero och Linda Holmgren Rylander (torsdagar)

boris.guerro@stockholm.se

linda.holmgren.rylander@stockholm.se

Grupp A

 

Rocio Räisänen Arrué

rocio.raisanen.arrue@stockholm.se

Grupp B

 

Juan Delgado Serrano

juan.delgado.serrano@stockholm.se

Grupo C

 

 

Kunskapsmål:

 

Att kunna presentera dig och berätta om dig själv

Att kunna verbet ”IR” (=att åka/gå) och olika transportmedel

Att kunna klockan

Att kunna berätta var någon befinner sig

Att kunna berätta vilken dag det är

Att kunna beskriva sig själv eller hur någon annan ser ut

 

 

Semana

Vecka

Lunes

Måndag

Jueves

Torsdag

Viernes

Fredag

Deberes

Läxa

34 Presentación

Repetition

Berätta om sig själv

Repetición

Artiklarna la/el los/las

35 Repetición

Berätta om dig själv och din familj

Verbos: tener y ser

Repetición

Veckodagar, månader

Repetición

Färger

Siffror

Frågeord
36 ¡Feliz cumpleaños!

Grattis på födelsedagen!

Textgenomgång

 

¿Cómo van?

Hur åker de?

Övning 6

Övning 15

Crucigrama 8

 

Läxförhör

 

El verbo ”ir”

Verbet ”gå/åka”

¿adónde van? y ¿cómo van?
37 Arbete med kapitlet

Frågeord

Repetition, lite nytt

Övning 13

Arbete med kapitlet

¿De quién es?

Vems är det?

Läxförhör

 

Hörövning

Ejercicio 14

¡Vamos a Santiago!
38 ¡Vamos a Santiago!

Capítulo 2

La hora

Klockan

Läxförhör

La hora

 

Hörövningar

Ejercicio 12

¡Vamos a Santiago! 2
39 ¿Cómo estás?

Lite mer om hur man mår och varför

Arbete med kapitlet

Instrumentos musicales y música

Instrument och musik

Läxförhör

¡Hablar! Prata!

Ejercicios 6 och 13

 

Hörövningar

En la playa de Miraflores 1
40 En la playa de Miraflores

Cápitulo 3

Textgenomgång

¿Qué día es?

Vilken dag det är

Palabras importantes

Viktiga ord

Ejercicio 8

 

Läxförhör

Ejercicio de audición

Hörövning

Ejercicio 7

En la playa de Miraflores 2
41 Nekande meningar

Ejercicio 6

 

¿Donde está?

Var är hen?

 

Läxförhör

Hablar por teléfono

Prata i telefon

Ejercicio 9

 

Amigos electrónicos
42 Amigos electrónicos

Capítulo 4

Textgenomgång

Describirse

Att beskriva sig själv

Ejercicio 5

 

Läxförhör

 

Hörövningar

Ejercicio 13 página 45

Amigos electrónicos 2

 

43 Repasamos 1-4

Hacer los ejercicios en las páginas 40-46

Repasamos 1-4

Hacer los ejercicios en las páginas 40-46

Terminar el ejercicio 15 página 46.

Läxförhör

Repasamos 1-4

Hacer los ejercicios en las páginas 40-46

Repasamos 1-4

Hacer los ejercicios en las páginas 40-46

44 VACACIONES VACACIONES VACACIONES
45 Repasamos 1-4

Repetion

Prueba

Los capitulos 1-4

Prov kapitel 1-4

Presentar la nueva planificación

Presentation av nya planeringen

 

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *